Städdag!

Idag tog jag tag i städningen som inte har blivit gjord på hela veckan. Snabeldraken fick ett litet möte med moppen & tre maskiner är nu tvättade & upphängda. Nu i efterhand är det jätteskönt att ha det gjort men jag skulle nog ha lyssnat på mina vänner att jag skulle ha valt sängen en liten stund iaf.
Varför jag är så himla trött är att Noah är inne i värsta vaken perioden & vaknar på nätterna och kan vara vaken flera timmar.
Tyvärr så kan inte Viktor ta honom då han är en enorm mamma gris, så för allas skull så går jag alltid upp & tar honom kväll, natt eller morgon för annars så skriker han som en stucken gris. Så för att inte väcka hela huset så får det bli så här.. hoppas bara att han börjar sova ordentligt snart igen.. för annars så blir jag bokstavligen galen. Sömn är en stor bristvara här hemma, iaf när det mig :-)
Nä nu ska jag hämta de underbara ungarna på dagis... hoppas det går bättre än igår för då fick Love ett STORT utbrott när vi skulle gå hem för han ville vara kvar & leka i hemvrån. Något som inte visades förrän senare var att han hade suttit & väntat på sin tur hela eftermiddagen & precis när det var hans tur så hämtade jag honom. Han skrek hela vägen hem + 30 min i hallen när vi kom hem.. ja herregud!!
Stackarn allt han ville vara att leka i hemvrån & allt blev bara så fel.. ja vem har sagt att det är lätt & ha barn ;-)
Så nu hoppas jag att han har fått leka i hemvrån idag. En av förskole pedagogerna försökte verkligen hjälpa mig att prata med honom men det gick inget vidare kan man säga.. hihii.. Envis & åter envis.. undra sa flundra vart han har fått det ifrån...???

Imorgon är det Fruängsmarknaden så ikväll blir det att prismärka lite nya smycken & packa ihop det.. ska ju vara på plats kl 07.. pust.. men kul är det.

Kram så hörs vi lite senare idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0